Norliv Foreningen - Case

Opbygning af kommunikation for ny forening med fokus på mental sundhed

Kunde: Norliv/Velliv

Hvordan sætter man tonen for en ny forening med fokus på et tabubelagt emne? Med en ambitiøs kommunikationsplan og fokus på eksekvering.

Viegand Maagøe hjalp Norliv (nu Velliv Foreningen) med bl.a. kommunikationsstrategi, digital platform, presse og SoMe.

Sådan løste vi opgaven

Norliv er i dag Velliv Foreningen, der også er et pensionsselskab. Viegand Maagøe løste en række opgaver i tæt samarbejde med det nyopstartede sekretariat i foreningen.

Vi bidrog bl.a. ved at:

  • Udvikle et mere brugervenligt website
  • Etablere kanaler på sociale medier og udvikle indhold
  • Udvikle og eksekvere kommunikationsstrategi
  • Kortlægge interessenter og indsigter
  • Udvikle og eksekvere presseplan
  • Udvikle og afholde medlemsmøder
  • Udvikle fysiske materialer som medlemsfolder og årsrapport
  • Rådgive om udvikling af ansøgningssystem.

Kunde: Norliv/Velliv

Kontraktperiode: 2017 - 2018

Resultater

Norliv/Velliv kom godt fra start med god opmærksomhed i pressen (bl.a. Berlingske og FinansWatch) og hos interessenter, da foreningen åbnede for ansøgninger.

5-dobling af besøgstal

I løbet af 6 mdr. opnåede vi markante stigninger for Norliv:

  • Op til 5 gange flere besøgende på websitet (fra ca. 4.000 pr. md. til 15-20.000)
  • 1/3 flere abonnenter på nyhedsmail til medlemmer (fra 15.546 til 20.492)
  • 6 gange flere abonnenter på nyhedsmail til fagpersoner (fra 96 til 575).

Med det solide kommunikationsfundament på digitale og analoge platforme stod Velliv Foreningen stærkt til at åbne for de første ansøgninger og gå i dialog med presse og interessenter.

Verdensmålene

Projektet bidrager til FN’s Verdensmål:

SDG 3 ’Sundhed og trivsel’
Sikre et sundt liv for alle og fremme trivsel for alle aldersgrupper.

Kontakt

For at høre, hvad vi kan gøre for jer, eller for mere information om det konkrete projekt.

Marianne Hartz Thomas

Partner, Chef for kommunikation og digitale løsninger, Journalist, MBA

Mobil: +45 24 83 26 63