Podcasts skaber identifikation og styrker dybden af kommunikation
Kunde: Industriens Fond
Podcasts er eminente til at skabe et personligt rum med lytterne og gå i dybden med et tema. Hos Viegand Maagøe udnytter vi lydmediet til at koble vores kunders budskaber endnu tættere på målgruppen.
Sådan løste vi opgaven
Bæredygtighed er ikke kun et anliggende for landets største virksomheder.
Danmark er kendetegnet ved at have en bred og frodig underskov af små og mellemstore virksomheder, som bidrager til den innovative vækst, der skubber vores samfund fremad.
Men globale, grønne tendenser stiller nye krav til virksomhederne. En ny podcastserie produceret af Viegand Maagøe for Industriens Fond tager virksomhederne i hånden og viser dem, hvordan de kan blive en del af den grønne omstilling.
Podcasten Klimaklar SMV beskriver over 7 episoder rejsen fra grønne novicer til trænede klimakommunikatører.
Klimaklar SMV er et projekt, der tilbyder små og mellemstore virksomheder et nyt rådgivningsforløb, der styrker vækst og konkurrenceevne gennem CO2-beregning, klimastrategi og klimakommunikation.
Bag projektet står Fremstillingsindustrien, Dansk Industri og Industriens Fond i samarbejde med kompetente partnere: Axcelfuture, Global Compact Network Denmark, Aalborg Universitetog Viegand Maagøe.
Resultater
Podcasts som kommunikation har bidraget til den store opmærksomhed omkring Klimaklar SMV, som projektet møder. Episoderne tager lytterne med helt ind i hjertet af produktionsvirksomhederne og skaber en fascination og identifikation, som traditionelle formidlingsværktøjer ikke formår.
Podcasten har samtidig styrket Industriens Fonds kommunikationsprofil og vidner om, at kunden løbende udvikler sine kommunikative kompetencer.
Viegand Maagøe udvikler og producerer aktuelt nye podcastserier for en række forskellige kunder. Alle med fokus på grøn omstilling.