Kommunikationspakke og PR til Nordic Business Light
Kunde: Nordic Business Light
Hvordan får en ny virksomhed styr på budskaber og brand og får sat spot på sig selv? Med en stærk fortælling, PR og strategisk kommunikation.
Viegand Maagøe har udviklet grundfortælling, website, LinkedIn-side og PR for Nordic Business Light, som leverer lysløsninger til erhvervslivet.
Sådan løste vi opgaven
Nordic Business Light var relativt nystartede. Virksomheden ønskede at skabe opmærksomhed for deres løsninger med LED-lys hos CEO-niveauet i større virksomheder inden for lager, transportlogistik og butikskæder. Det medførte et behov for at professionalisere deres kommunikation, definere deres brand og øge kendskabet til Nordic Business Light.
Vi begyndte derfor processen med at udvikle en grundfortælling og tre nøglebudskaber i tæt dialog med Nordic Business Light. Det brugte vi som udgangspunkt for kommunikationsaktiviteterne til at sikre konsistens i indholdet og de rigtige budskaber til målgruppen.
Vi udviklede et helt nyt website med bl.a.:
Vi opbyggede desuden en ny virksomhedsside på LinkedIn og lavede en udbredelses- og contentstrategi.
Som PR brugte vi en klassisk presseindsats til at fortælle historien om Nordic Business Light gennem virksomhedens projekt med at udskifte lyset i 700 COOP-butikker. Strategien var at udnytte interessen for COOP og nyheden om Danmarks største LED-projekt til dato. Der blev desuden udarbejdet to historier om hhv. den tekniske udvikling inden for LED og sundhedspåvirkningen fra usynligt lysflimmer.
Strategisk kommunikation og PR skaber resultater
Viegand Maagøe leverede på kort tid både grundfortælling, website, LinkedIn-side og PR. Udviklingen af grundfortælling og primærbudskaber gav et stærkt fundament for al kommunikation og skabte en tydelig rød tråd gennem budskaberne: