Strategisk kommunikationsforløb skærper markedsføring af hundefoder
Kunde: Globe Buddy
Globe Buddy er en lille virksomhed, der vil kommunikere målrettet og skarpt om sit produkt: Hundefoder med omtanke for miljø og klima. Viegand Maagøe har hjulpet med kommunikationsstrategi og dataindsamling.
Om opgaven
Globe Buddy sælger hundefoder og ønsker at mindske det aftryk, som produktionen sætter på kloden. Virksomheden sælger bl.a. foder lavet på insekt- og planteprotein, og det ønsker medejer Bjarne Gravesen Jensen på troværdig vis at fremhæve i sin kommunikation til kunderne.
For at blive inspireret og undgå faldgruber som greenwashing og greenhushing besluttede han at gennemføre et forløb om bæredygtighedskommunikation med Viegand Maagøe.
”Det er lidt af en jungle at finde rundt i, og jeg vidste godt, at vi som en lille virksomhed ikke skulle sidde med det her helt alene. Jeg ville sørge for, at vi havde helt styr på, hvad man må og ikke må, og hvordan vi helt konkret kunne udforme vores kommunikation på en troværdig måde inden for rammerne af lovgivningen,” siger han.
Kunde: Globe Buddy
Kontraktperiode: 2023
Sådan løste vi opgaven
Vores kommunikationsrådgiver tog afsæt i en analyse af Globe Buddys eksisterende kommunikation og forretningsmodel.
Kernen i kommunikationsforløbet er 2 workshops, hvor vi arbejder tæt sammen med kunden for at sikre en forankring og ejerskab for kommunikationsstrategien.
Indholdet planlægges efter kundens behov, og i Globe Buddys tilfælde dissekerede og definerede vi begrebet bæredygtighed på første workshop. Bæredygtighedsdagsordenens relevans blev samtidig koblet til virksomhedens kommunikationsstrategi.
På den opfølgende workshop blev mål, succeskriterier og en ny kommunikationsstrategi bearbejdet, og grundlaget for en ny kernefortælling blev skabt. Det udmøntede sig i konkrete anbefalinger til Globe Buddys kommunikationsindsats.