
Website og brand identitet for ukrainsk energifond
Kunde: Verdensbanken
Viegand Maagøe har udviklet website og brand identitet.
Sådan løste vi opgaven
Viegand Maagøe har udviklet website og brand identitet for den nye Energy Efficiency Fund. Fonden er et initiativ fra Verdensbanken og skal hjælpe ukrainske boligejere til at blive lige så energieffektive som resten af EU.
Websitet bliver borgernes indgang til at få støtte og vejledning til energiforbedringer. En stor udfordring ved udviklingen var, at det både skal ramme borgerne i Ukraine og rumme de mange partnere i projektet – blandt andre:
- Det ukrainske boligministerium
- Den ukrainske vice-premierminster
- Den tyske udviklingsorganisation
- Verdensbanken
- EU
- FN.
Brandet skulle samtidig signalere transparens og innovation.
Vi afholdt flere workshops i Kiev med partnere og repræsentanter for målgruppen for at finde frem til et effektivt brand, alle kunne støtte op om. Vi høstede også erfaringer gennem fokusgrupper og lokale samarbejdspartnere.
Ud fra en vejning af inputs udviklede vi test-designs. Herudfra skabte vi det endelige brand og website.
Resultater
Viegand Maagøe har leveret 4 store elementer:
- Logo
- Website
- Brand guide
- Markedsføringsmaterialer.
Designet binder alle projektets partnere sammen – uden at gå på kompromis med form, farver og tone of voice.
Energy Efficiency Fund har fået et moderne brand, der rammer målgruppen.