Viegand Maagøe lancerer ny brand identitet

brand identitet nyt logo viegand maagøe

nyt logo før efter viegand maagøeEn blå taleboble med skarpe kanter. Før var den et understøttende grafisk element på visitkort, men nu er det Viegand Maagøes logo og brand identitet. Logoet giver navnet en form, der er let at genkende på flere platforme – fra store slideshows til små smartphones.

Den nye grafiske retning betyder også et genfødt website, der inkorporerer de skarpe kanter, den lysende blå farve og skrifttypen Faktum.

Samme navn – nyt udtryk

Det nye logo og website afspejler Viegand Maagøes position som et af Danmarks førende konsulenthuse inden for grøn omstilling og bæredygtighed.

Navnet består, så kunder kan fortsat gå efter Viegand Maagøe-navnet for at opnå nytænkende, velovervejede løsninger, der gør en mærkbar forskel – som det også fremgår af de mange cases på det nye site.

Taleboblen: Tværfaglig dialog for bedre løsninger

Viegand Maagøe løser opgaver, der dækker alt fra industrianalyser og mediestrategier til grøn produktudvikling. Fælles for arbejdet er tværfaglig dialog.

Viegand Maagøes vidt forskellige eksperter samarbejder i konstant dialog med hinanden og kunderne for at skabe de bedste løsninger. Derfor er taleboblen valgt som det nye logo.

Taleboblen udtrykker også en selvsikkerhed, der hviler på Viegand Maagøes lange erfaring med grøn omstilling og faglige kompetencer, der hver dag bidrager til at sikre konkrete energi- og ressourceforbedringer.

Blåt logo til blå kunder

Udviklingen af nyt logo og website er primært foretaget in house. Valget af et blåt frem for et grønt logo har været helt bevidst, fortæller Sune Kliborg, der er senior grafisk designer hos Viegand Maagøe.

– Vores rådgivning henvender sig i høj grad til private virksomheder nationalt og internationalt, som identificerer sig med blå. Derfor er det naturligt, at vores logo taler til ’det blå segment’. Derudover har blå længe været en del af Viegand Maagøes udtryk. Den iøjnefaldende silhuet og farve gør det lettere at huske og genkende os på tværs af alle medier, siger Sune Kliborg.

Politisk aftale sikrer ny EU-dækmærkning

dækmærkning viegand maagøe tyres eu

I maj 2021 vil en ny dækmærkning træde i kraft i hele EU, der skal være med til at nedbringe energiforbruget i transportsektoren. Viegand Maagøes tekniske rådgivning til EU-Kommissionen har været med til at sikre, at EU nu får en dækmærkning af højere standard.

Europa-Parlamentet, Ministerrådet og EU-Kommissionen indgik en aftale onsdag d. 13. november om en ny europæisk dækmærkning, der erstatter det nuværende dækmærke fra 2009.

Nemmere at kende dækkenes effektivitet

Det nye mærke gør det endnu nemmere for forbrugerne at kende dækkenes brændstof- og bremseeffektivitet og støjniveau inden købet. Mærkets energiklasser bliver opdateret, så det bliver lettere at finde de dæk, der giver det laveste forbrug af brændstof eller el. Hvis en forbruger går fra dæk med et C-mærke til ét med et A-mærke, vil forbrugeren kunne spare ca. 110 liter brændstof i dækkenes levetid.

Viegand Maagøe har for EU-Kommissionen analyseret, hvordan man kunne opdatere og forbedre mærket og har gennemført en detaljeret vurdering af konsekvenser ved et nyt mærke for energiforbrug, miljøpåvirkning, økonomi og beskæftigelse og for dækvirksomhederne.

EU-Kommissionen forventer, at den nye dækmærkning vil skabe energibesparelser, der svarer til at fjerne 4 millioner biler fra de europæiske veje.

Viegand Maagøe blandt mest profitable

Søren Eriksen og firmaets to grundlæggere Peter Maagøe og Jan Viegand

Kommunikationsforum har gennemgået regnskabsrapporter for 49 kommunikationsbureauer og her kommer Viegand Maagøe ind på en flot 5. plads.

K-forum skriver om regnskabsrapporten 2018: ”Især ti bureauer klarer sig bedre end alle andre. De tjener nemlig mere med færre medarbejdere til en bedre løn – og flere af dem har gjort det i årevis”.

Et stærkt fokus på energi og miljø var et rigtigt valg

Viegand Maagøe er et levende bevis på, hvor langt og stærkt man kan nå ved at holde fast i en niche og være fokuseret på energi, klima og miljø.

“Vi har gennem de sidste år arbejdet fokuseret med at styrke vores tilbud på bl.a. kommunikation og digitale løsninger. Vi har styrket vores kompetencer markant med nogle af de dygtigste profiler på kommunikation og digitale løsninger inden for grøn omstilling og bæredygtighed. Vi har koncentreret os om at få opbygget stærke tilbud til vores kunder og få vores viden dybt forankret i alle vores løsninger”, siger Søren Eriksen, administrerende direktør & CEO i Viegand Maagøe.

Viegand Maagøes bruttofortjeneste lå på hele 29 millioner med et overskud af den primære drift på kr. 3,5 mio.

Søren Eriksen uddyber årsagen til det gode resultat: “I Viegand Maagøe tilbyder vi netop løsninger, der ofte bygger på tværfaglige kompetencer – bl.a. mellem vores ingeniører, økonomer, adfærdseksperter og journalister. Fordi vi ved, at den tilgang skaber højere kvalitet og større mulighed for varige ændringer. I markedet er vi et nichebureau med fokus på den grønne omstilling nationalt og internationalt, og det fortsætter vi med at være. Vi driver bureauet med fokus på en bæredygtig bundlinje, om du vil. Så kunderne får, hvad vi lover dem, og vi ikke bruger for meget på overhead”.

Fakta: Sådan har K-forum lavet deres analyse

K-forums K-point tager udgangspunkt i bruttofortjenesten og resultatet af den primære drift samt i bruttofortjeneste og primær drift pr. medarbejder. De ser på disse tal for at vurdere bureauernes økonomiske formåen, relativt i forhold til bureauernes størrelse.Reglerne er simple: Der er 49 kommunikationsbureauer i rapporten. Det mest profitable bureau i ift. bruttofortjeneste og driftsresultat får 49 K-point og nr. 2 får 48 og så fremdeles.


Indlæs flere nyheder