Klimakommunikation DIVE
Artikel
Kursus
Kommunikation og digital
Strategi og ledelse
DIVE-modellen skal hjælpe virksomheder og organisationer til effektiv klimakommunikation og -markedsføring uden anklager om greenwashing.
Flere og flere virksomheder brander sig målrettet på klima i kommunikation og markedsføring. Det har medført at voksende antal sager om virksomheder, der snyder på vægten og pynter sig med grønne fjer.
Viegand Maagøe vil med en ny strategisk satsning hjælpe kunder med troværdig klimakommunikation.
”Der er et kæmpe potentiale i klimakommunikation. Men ingen har lyst til at blive hængt ud som klimabedrager på forsiden. Derfor er troværdigheden så vigtig. Vi har udviklet modellen DIVE, der forankrer klimakommunikationen i data. Samtidig fremmer den effektivt kommunikationsmål ved at bruge de nyeste indsigter om forbrugeradfærd og klima,” siger partner og chef for kommunikation og digitale løsninger Marianne Hartz Thomas.
DIVE bygger på fire ben om Data, Indsigt, Værktøj og Effekt.