podcast

Styrk jeres brand med podcast

Podcast kan være en værdifuld tilføjelse til den eksisterende kommunikation både internt og eksternt. Hvis I har en god historie, kan I med podcasts sætte stemme på fortællinger, skabe nærvær og bringe lytteren tættere på jer. Fordele ved podcast:

  • Personlig og uformel
    Det talte format kombineret med at podcasten ofte bruges i det private rum, fx når vi gør rent, betyder, at den kan være både personlig og uformel, uden at I mister troværdighed.
  • Detaljeret
    Lange forklaringer fx på en hjemmeside vil ofte tage pusten fra brugeren. Podcasten er derimod velegnet til at gå i detaljer og fungerer oftest bedst, når den har en vis længde og fordyber sig i et emne.
  • Omkostningseffektiv
    Podcasts kræver selvfølgelig forberedelse, men når først gæsterne er i studiet, gør det ikke den store forskel, om man producerer 15 minutter eller 1 time.

Hvilken type podcast har I brug for?

  1. Brand
    Brand jeres virksomhed, men husk at indholdet skal give lytteren værdi.
  2. Projekt
    Fortæl om indsigter og resultater fra et specifikt projekt.
  3. Intern vidensdeling
    Til større virksomheder og organisationer, der vil dele viden internt.
Leverancer
  • Brandingkanal eller enkeltstående podcasts
  • Konceptudvikling og dummyafsnit
  • Tilrettelæggelse og redaktionsplan
  • Manuskript
  • Færdigklippet podcast

Hvis I selv har kompetencerne til at producere podcasts, kan vores studie også lejes med eller uden teknisk hjælp.

Typisk proces ved produktion af podcasts

podcast

Andre cases

Podcasts styrker kommunikation

Industriens Fond

Klimaklar SMV podcast
Kommunikation og digital

Podcast ’Pioneren’

Samsø Energiakademi

Podcast Pioneren
Kommunikation og digital

Tag fat i Marianne, hvis du vil hører mere om mulighederne.

Marianne Hartz Thomas

Partner, Chef for kommunikation og forandringsledelse, Journalist, MBA

Mobil: +45 24 83 26 63