Velliv fremmer mental sundhed gennem kommunikation
Kunde: Norliv/Velliv
Hvordan sætter man tonen for en ny forening med fokus på et tabubelagt emne? Med en ambitiøs kommunikationsplan og fokus på eksekvering.
Viegand Maagøe hjalp Norliv (nu Velliv Foreningen) med blandt andet udvikling af kommunikationsstrategi, digital platform, presse og SoMe som havde til formål at fremme mental sundhed på arbejdspladser.
Sådan fremmede kommunikation mental sundhed
Norliv er i dag Velliv Foreningen, der også er et pensionsselskab. Viegand Maagøe løste en række opgaver i tæt samarbejde med det nyopstartede sekretariat i Velliv Foreningen for at fremme mental sundhed på arbejdspladser.
Vi i Viegand Maagøe bidrog blandt andet ved at:
- Udvikle et mere brugervenligt website
- Etablere kanaler på sociale medier og udvikle indhold
- Udvikle og eksekvere kommunikationsstrategi
- Kortlægge interessenter og indsigter
- Udvikle og eksekvere en presseplan
- Udvikle og afholde medlemsmøder
- Udvikle fysiske materialer som medlemsfolder og årsrapport
- Rådgive om udvikling af ansøgningssystem.
Flere abonnenter og besøgende
Norliv/Velliv Foreningen kom godt fra start af med god opmærksomhed i pressen (blandt andet Berlingske og FinansWatch) og hos interessenter, da foreningen åbnede for ansøgninger.
I løbet af 6 mdr. opnåede vi markante stigninger for Norliv:
- Op til 5 gange flere besøgende på websitet (fra ca. 4.000 pr. md. til 15-20.000 besøgende)
- 1/3 flere abonnenter på nyhedsmail til medlemmer (fra 15.546 til 20.492 abonnenter)
- 6 gange flere abonnenter på nyhedsmail til fagpersoner (fra 96 til 575 abonnenter).
Med det solide kommunikationsfundament på digitale og analoge platforme stod Velliv Foreningen stærkt til at åbne for de første ansøgninger og gå i dialog med presse og interessenter.