Få en virksomhedsnær ESG-strategi
ESG handler om at gøre jeres virksomhed mere bæredygtig indenfor miljøforhold (Environmental), sociale forhold (Social) og virksomhedsforhold (Governance).
En ESG-strategi skaber værdi på både kort og langt sigt ved at få jer til at arbejde med muligheder, risici og prioriteter indenfor bæredygtighed.
Forretningsmæssige fordele:
- Imødekomme kunde-, forbruger- og lovkrav
- Få adgang til nye markeder
- Skabe et solidt fundament for rapportering
- Styrke den databaserede forretningsforståelse og samtidig få en større transparens og sporbarhed af data
- Fremtidssikre forretningen fx gennem bedre risikostyring og indsigt i jeres interessenters forventninger
- Styrke konkurrenceevnen og få bedre adgang til finansiering
- Få integreret bæredygtighedsindsatsen i jeres eksisterende forretningsstrategi
- Styrke positionering og omdømme gennem markedsføring
Typiske leverancer ved ESG-strategi
- Interessent- og benchmarkanalyse
- Dataindsamling og input fra jeres virksomhed og værdikæde
- Dobbeltrettet væsentlighedsanalyse (double materiality assessment)
- Modenhedsanalyse
- Gap-analyse
- Målsætninger, KPI’er og plan for styring og forankring hos jer
- Anbefalinger til kommunikation og rapportering