ESG-strategi

Få en virksomhedsnær ESG-strategi

ESG handler om at gøre jeres virksomhed mere bæredygtig indenfor miljøforhold (Environmental), sociale forhold (Social) og virksomhedsforhold (Governance). Større virksomheder vil blive omfattet af CSRD-direktivet, men selv virksomheder, der ikke bliver omfattet, kan blive mødt af krav om en ESG-strategi gennem kunder og leverandører.

Men en ESG-strategi skaber også værdi på både kort og langt sigt ved at få jer til at arbejde med muligheder og risici indenfor bæredygtighed.

Forretningsmæssige fordele:

  • Imødekomme kunde-, forbruger- og lovkrav
  • Solidt fundament for rapportering
  • Fremtidssikre forretningen fx gennem bedre risikostyring og indsigt i jeres interessenters forventninger
  • Styrke konkurrenceevnen og få bedre adgang til finansiering
  • Markedspositionering bl.a. gennem forbedrede kommunikationsmuligheder

Typiske veverancer ved ESG-strategi

  • Interessent- og benchmarkanalyse
  • Dataindsamling og input fra jeres virksomhed og værdikæde
  • Dobbeltrettet væsentlighedsanalyse (double materiality assessment)
  • Modenhedsanalyse
  • Gap-analyse
  • Målsætninger, KPI’er og plan for styring og forankring hos jer
  • Anbefalinger til kommunikation og rapportering

Processen

Her ser du et typisk forløb. Vi tilpasser det til jeres virksomhed og jeres ambitionsniveau inden for bæredygtighed og ESG.

Tag fat i os, hvis du vil høre mere om mulighederne.

Gro Kardel

Gro Kardel

Chefrådgiver, Antropolog

Vi elsker at dele viden

Tilmeld dig vores nyhedsmail, og bliv skarp på energi, bæredygtighed og ESG. Vi sender typisk 4 nyhedsmails om året og måske et par ekstra – hvis vi føler os inspirerede.