I denne opgave har vi udnyttet vores unikke kombination af kommunikationseksperter og energiteknisk faglighed for at flytte energirenoveringer fra tanke til handling hos boligejere ved hjælp af energirådgivning.
Kampagnen bidrager til at udbrede og er udviklet med sammenhæng i budskaber og visuel identitet.
Vi har bl.a.:
Budskaber tilpasses løbende på tværs af kanaler ud fra bl.a. energiantropologiske analyser med indsigter i forskellige segmenters barrierer og motivation for energirenovering.
Vi hjælper kommunerne med segmentering af deltagere, invitationer og praktisk gennemførelse af arrangementer. Vores energirådgivere leverer desuden faglige oplæg og deltager i festivaller og messer om energi og bæredygtighed.
Spørgeskemaer udsendt til deltagere i borgermøder 6-12 måneder efter arrangementet viste, at:
Hvordan får man danskerne til at energirenovere? Ved at gøre svære beslutninger nemme. Vi har hjulpet Energistyrelsen med direkte energirådgivning til boligejere på borgermøder og via Facebook, mail og telefon.
Vil du høre mere om projektet, og hvad vi kan gøre for dig?