Spring til hovedindhold
fabrik
CASE

Målrettet kampagne giver CO2-reduktion i virksomheder

Nyt tilskud til projekter, som sparer energi i virksomheder, fik mange ansøgninger trods kort frist. Viegand Maagøe stod for lanceringen af Energistyrelsens Erhvervspulje.

Opgaven

Energistyrelsen ønskede at lancere den nye Erhvervspulje, som giver tilskud til energibesparende projekter i produktions-, handels-, og servicevirksomheder.

Puljen ændrer markant på vilkårene for at søge tilskud sammenlignet med tidligere ordninger. Viegand Maagøe blev bedt om at udbrede kendskab til tilskuddet og bidrage til at hjælpe virksomheder i gang med ansøgningen.

Papir og pengepose
Vicedirektør Stig Uffe Pedersen, Energistyrelsen
Vi er meget tilfredse med den store interesse for Erhvervspuljen i første ansøgningsrunde.

Sådan løste vi opgaven

Vores strategi var at ramme målgruppen ad forskellige kanaler for at sikre maksimalt kendskab:

  • Direct Mail
    Sendt til landets 800 største virksomheder med klimaminister Dan Jørgensen som afsender
  • Nyhedsmails
    Samarbejde med målgruppens egne organisationer gjorde, at virksomhederne mødte budskabet i nyhedsmails fra DI, Dansk Erhverv og Landbrug & Fødevarer
  • Pressearbejde
    Historien om tilskuddet blev fortalt i erhvervsmedier
  • LinkedIn-opslag
    Segmenterede opslag og annoncering via LinkedIn
  • Motion graphic
    Som en del af indsatsen udviklede vi en motion graphic-film om Erhvervspuljen og sørgede i samarbejde med SparEnergi.dk’s redaktion for integration med SparEnergi.dk.

Kendskabsindsatsen blev fulgt op med guidende budskaber via webinarer, faktaark og casebeskrivelser.

Resultater

Med kort varsel blev Erhvervspuljens åbning fremrykket med 3 mdr., og der kunne ansøges i bare 2 uger. Alligevel lykkedes det at få budskabet ud med den målrettede kampagne om CO2. Og resultatet var:

  • Over 200 ansøgninger
  • Ansøgninger for mere end 145 mio. kr.
  • Det svarer til 75 % af puljen

Erhvervstilskud til energieffektiviseringer