Målrettet kampagne giver CO2-reduktion i virksomheder
Kunde: Energistyrelsen
Nyt tilskud til projekter, som sparer energi i virksomheder, fik mange ansøgninger trods kort frist. Viegand Maagøe stod for lanceringen af Energistyrelsens Erhvervspulje.
Sådan løste vi opgaven
Energistyrelsen ønskede at lancere den nye Erhvervspulje, som giver tilskud til energibesparende projekter i produktions-, handels-, og servicevirksomheder.
Puljen ændrer markant på vilkårene for at søge tilskud sammenlignet med tidligere ordninger. Viegand Maagøe blev bedt om at udbrede kendskab til tilskuddet og bidrage til at hjælpe virksomheder i gang med ansøgningen.
Vores strategi var at ramme målgruppen ad forskellige kanaler for at sikre maksimalt kendskab:
- Direct Mail
Sendt til landets 800 største virksomheder med klimaminister Dan Jørgensen som afsender - Nyhedsmails
Samarbejde med målgruppens egne organisationer gjorde, at virksomhederne mødte budskabet i nyhedsmails fra DI, Dansk Erhverv og Landbrug & Fødevarer - Pressearbejde
Historien om tilskuddet blev fortalt i erhvervsmedier - LinkedIn-opslag
Segmenterede opslag og annoncering via LinkedIn
Som en del af indsatsen udviklede vi en motion graphic-film om Erhvervspuljen og sørgede i samarbejde med SparEnergi.dk’s redaktion for integration med SparEnergi.dk/erhvervstilskud.
Kendskabsindsatsen blev fulgt op med guidende budskaber via webinarer, faktaark og casebeskrivelser.
Resultater
Med kort varsel blev Erhvervspuljens åbning fremrykket med 3 måneder, og der kunne ansøges i bare 2 uger. Alligevel lykkedes det at få budskabet ud med den målrettede kampagne om CO2.
- Over 200 ansøgninger
- Ansøgninger for mere end 145 mio. kr.
- Det svarer til 75 % af puljen
Viegand Maagøe kommunikerer fortsat om Erhvervspuljen for Energistyrelsen for at sikre kendskab og flest mulige ansøgninger.