kommunikationstrategi og plan

Bæredygtig kommunikationsstrategi og -plan

En travl hverdag eller frygten for greenwashing kan få virksomheder til at holde igen med grøn kommunikation. Men i fremtiden vil jeres grønne profil være afgørende for både kunder, leverandører og ikke mindst medarbejdere.

Kom godt fra start med en kommunikationsstrategi og kommunikationsplan, der omsætter jeres forretningsstrategi til en holdbar bæredygtighedsfortælling med afsæt i fx jeres klimaregnskab. Det kan vi:

  • Vi kan hjælpe jer hele vejen – fra strategi til udførsel.
  • Vi kender reglerne, så vi undgår greenwashing, men samtidig får de rette og veldokumenterede budskaber frem.
  • Vi ved hvilke data, vi skal bruge, når vi tilrettelægger kommunikationsplanen. Bliver det nødvendigt, kan vi trække på husets andre fagligheder, fx bygningsingeniører eller eksperter inden for bæredygtighed, der kan verificere og evt. dokumentere budskaberne.
Leverancer

Kommunikationsstrategi

  • Fastlæggelse af målgrupper
  • Udvikling af hovedbudskaber
  • Udvikling af mediestrategi

Kommunikationsplan

  • Presse og SoMe tiltag, inkl. beskrivelse af kreative elementer
  • Øvrige kommunikative tiltag – eksterne og interne

Andre cases

Opbygning af forening for mental sundhed

Norliv/Velliv

Velliv Norliv Foreningen - Case
Kommunikation og digital

Kontakt Marianne, der har solid erfaring i alle facetter af klimakommunikation – både den interne og den eksterne

Marianne Hartz Thomas

Partner, Chef for kommunikation og forandringsledelse, Journalist, MBA

Mobil: +45 24 83 26 63