Spring til hovedindhold
PA og PR
Kommunikation om grøn omstilling

PA og PR

PA og PR kan maksimere værdien af jeres arbejde med bæredygtighed og ESG. Få hjælp til strategisk interessentarbejde, der gavner både verden og virksomheden.

PA og PR giver værdi til bæredygtigheds- og ESG-arbejdet

Public Affairs (PA) og Public Relations (PR) kan maksimere værdien af jeres arbejde med klima, miljø, sociale indsatser. Ofte giver en kombination af PA og PR de bedste resultater. Vi tilbyder hjælp til begge dele.

PA: Strategisk interessentarbejde fremmer jeres mål

Public Affairs foregår typisk uden for det offentlige rum og handler om at skabe værdi gennem interessenthåndtering. Når I arbejder strategisk med jeres interessenter, kan I – oftest sammen med dem – opnå langt større opbakning, tilslutning og engagement for jeres aktiviteter.

Vi hjælper jer med interessentarbejdet, så I lykkes bedst muligt. I kan fx få hjælp til at kortlægge, vurdere og planlægge indsatser, budskaber og tilgange.

Har I brug for facilitering af processer med interessenter samt opfølgning, sekretariatsbetjening, bestyrelseshåndtering, har vi også bred erfaring med det. Vi har desuden særlig erfaring i borgerinddragelse.

Få hjælp til borgerinddragelse
 

PR: Gode historier styrker forretningen

Presse og public relations sker i det offentlige rum og bruges til at fremhæve de historier, som styrker jeres forretning. Vi sørger for, at jeres budskaber bliver spredt i de rigtige kanaler og når de rigtige ører – uanset om det er den brede offentlighed, mulige B2B-kunder, investorer eller en helt fjerde gruppe.

Pressearbejde om grøn omstilling kan være en svær disciplin, og vi trækker på årtiers erfaring. Det handler både om at undgå anklager om greenwashing, men også om at undgå forspildte PR- og pressemuligheder i form af greenhushing. 

For at få de gode historier ud på et solidt fagligt grundlag trækker vi på husets mange tekniske eksperter inden for bæredygtighed efter behov.

Sådan hjælper vi jer igennem processen

Leverancer for PA og PR

PA

  • Interessentkortlægning
  • Plan for interessentarbejde: Indsatser, budskaber og mål
  • Interessenthåndtering: Eksekvering af plan for interessentarbejde

PR

  • PR-strategi og plan
  • Indhold: Pressehistorier, SoMe-opslag mv.
  • Håndtering af medier: Presse og SoMe

 

Cases