Få en virksomhedsnær ESG-strategi
Miljømæssig, social og ledelsesmæssig ansvarlighed er alfa og omega i dag. Hvis ikke I selv bliver omfattet af CSRD-direktivet, så er det sandsynligt, at jeres kunder eller leverandører gør – og dermed vil stille krav til jer.
Men en strategi for ESG er ikke kun for at leve op til EU’s rapporteringskrav, den skaber også værdi på både kort og langt sigt ved at få jer til at arbejde strategisk såvel som pragmatisk med muligheder og risici på tværs af værdikæden.
Forretningsmæssige fordele:
- Imødekomme kunde-, forbruger- og lovkrav
- Solidt fundament for rapportering
- Fastholde medarbejdere og tiltrække nye talenter
- Fremtidssikre forretningen fx gennem bedre risikostyring og indsigt i jeres interessenters forventninger
- Styrke konkurrenceevnen og få bedre adgang til finansiering
- Markedspositionering bl.a. gennem forbedrede kommunikationsmuligheder
Leverancer
- Interessent- og benchmarkanalyse
- Dataindsamling og input fra jeres virksomhed og værdikæde
- Dobbeltrettet væsentlighedsanalyse (double materiality assessment)
- Modenhedsanalyse
- Gap-analyse
- Målsætninger, KPI’er og plan for styring og forankring hos jer
- Anbefalinger til kommunikation og rapportering